Dijital Dönüşüm Üzerine
Yazılım dünyayı büyük bir hızla değiştirmeye devam ederken, şirketlerin de yönetsel ve operasyonel süreçleri bu değişimden ciddi şekilde etkilenmektedir. Değişen ve gelişen günümüz şartlarıyla toplum ve iş dünyasının farklı ihtiyaçlarında bilgi teknolojilerinin kullanılması bir gereklilik haline gelmiştir. Değişim ve gelişim gösteren yazılım teknolojileri, şirketlerin yönetsel ve operasyonel süreçlerine yansımaktadır. Dijital teknolojilerin iş modellerine yansımaları dijital değişim olarak yorumlanmaktadır. Değişim ve gelişim gösteren bilgi, iletişim ve yazılım teknolojileri iş dünyasına entegre edilmiş dönüşümü dijital dönüşümdür.
Dijital değişim ve dönüşüm yeni teknolojileri iş modellerine yansımasından ötesinde bir deneyim sağlar. Dijital dönüşüm faaliyetleri ile işlenebilir hale taşınan iş modelleri, müşteri deneyimlerini iyileştirirken operasyonel faaliyetlerin maaliyetlerinin azalmasına da katkı ve gelişim sağlamaktadır. Gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerinin sunduğu imkanlar; daha etkin, daha verimli, daha faydacı ve yeni nesil iş modelleri sunmaktadır.
Dijitalleşme sürecinin iş dünyasına yansıması bütüncül bir dönüşümdür. İş süreci, iş modeli, iş faaliyet alanlarının tümünde gerçekleşen dönüşümün teknoloji ve yazılımın dijital formda olması, sürecin dijital dönüşüm yönüne doğru olduğunu gösterir.
Dijital dönüşüm, iş modelinde yeniliğe giderek zaman ve maaliyet de azalmaya, verimde ve hizmette artışa olanak sağlar. Dijital dönüşüm aynı zamanda müşteri deneyiminde de iyileşme sağlamaktadır.
İş dünyasında zamanı doğru ve verimli yönetmek fark yaratan etkendir. Dijital dönüşümle zaman tasarrufu sağlayıp operasyonel verimliliği arttırmak mümkün. Daha hızlı, daha etkili, daha üretken iş yönetimi dijital dönüşümle hız kazanıyor.
Tüm sektörde geçerliliği olan bir dönüşüm faaliyeti; şirketlerin yeniliğe adım atması, yerleşmiş algıların kırılması, kurum kültür ve anlayışının dijital dönüşüme uyum sağlaması, şirket, kurum veyahut işletmeyi ileriye taşır.
Dijital dönüşümün başarıya ulaşması için beklentileri belirlemek, kullanılan teknolojilerin potansiyelini belirlemek, müşterileri anlamak ve taleplerini hızlı karşılamak için müşteri odaklı planlamalar yapmak, organizasyon yapısını dijitalleştirmek, veri stratejisi oluşturmak önem taşıyor.